E-mail

info@realcom.hu

Telefonszám

+36 (1) 783 3964

Telefonszám

+36 (30) 525 2969

Real.Com-94 Kft.

1112 Budapest, Nagyida köz 1.

Miért okos döntés felhőbe költöztetni a céged? – 2. rész

Mutatjuk, hogyan spórolhatnak milliókat az előrelátó vállalkozók

A felhőmegoldásokról már évek óta itt vannak velünk, de eddig kevesen aknázták ki előnyeit. A pandémia ebben is új távlatot nyitott: a távmunka berobbanásával sok cég döntött a megújulás mellett, és lépett egy hatékonyabb, átláthatóbb, jobb jövő felé.

Cikksorozatunk második részében azt mutatjuk be, hogy a széleskörben elérhető világszintű technológia hogyan egyszerűsítheti a folyamatokat, és spórolhat pénzt minden olyan vállalkozás számára, aki nyitott a változásokra.

Akik a cikksorozat első részéről lemaradtak azoknak először egy kis visszatekintés: a felhőtechnológia alapja, hogy az adatokat távoli szerverparkokban tároljuk és menedzseljük, hogy a biztonság mellett egy sor olyan szolgáltatást és applikációt nyerünk, amiket aztán konkrét üzleti értékre válthatunk.

Hogy nem a levegőbe beszélünk, azt a Rackspace Hosting egy korábbi kutatása is alátámasztja. Az amerikai és brit piacon végzett felmérés szerint a felhőszolgáltatásokat bevezető vállalkozások 88%-a képes volt nagyobb összegek megtakarítására. A megkérdezett vállalkozások 56%-a azonnali profitemelkedést ért el, 60%-uk pedig az informatikai háttércsapatát tudta úgy átszervezni, hogy kevesebb karbantartási feladatuk legyen, és a szakembereket arra sarkallták, hogy inkább az üzletszerzést és a bevételnövekedést támogassák a felhőtechnológia tovább építésével.

 

illusztrácio-teams
A felhőtechnológia berobbant a pandémia alatt. A Microsoft Teams, Office és hasonló felhasználóbarát programcsomagok olcsók, rugalmasak és könnyen lehet velük tervezni. Kép forrása: Microsoft.com

Elöregedő hardverek helyett a legmodernebb szoftverek

Az első terület, ahol a felhő költséget takarít meg, az a hardverpark üzemeltetése és maga a bekerülési költség. A magyar vállalkozások jellemzően 8-10 évente cserélik hardverparkjukat: mondani sem kell, mekkora idő az informatikában ez, és mennyire rossz hatással van az üzletre az elöregedő informatikai háttér. Ha valaki a megújulás mellett dönt, akkor két modell közül választhat. Az új hardverpark beszerelése egy egyszeri, nagy összegű beruházás, vagyis a capex modell. Ebbe beletartoznak a licencek, saját adattárolók, routerek, szerverek és egy sor egyéb fizikai eszköz.

A végösszeg a konfigurációtól függ, de még egy öt-tíz fős vállalkozás esetében is több millió forintra rúghatnak a költségek a végén. Aztán ezeket fenn is kell tartani, frissíteni, és egy idő múlva újra lecserélni. Ezzel szemben, ha felhős megoldásokban gondolkodunk, akkor legyen bármekkora a cégünk, egy nagyvállalati szintű informatikai rendszert kapunk. Rugalmasan tervezhető, a fejlesztési kiadásokkal hosszabb időre szétterített működési költségként elszámolható opex modellel.

Leegyszerűsítve: egy magyar kisvállalkozás is ugyanazokat a felhőalapú megoldásokat kapja meg, mint a bevezetőben említett Forma 1-es csapat vagy New-Yorki bank – a nagy hardverigényű első lehetőségnél tízszer olcsóbban.

Sokkal alacsonyabb fenntartási költségek

A második terület, ahol egy magyar kkv pénzt takaríthat meg, az a munkaerő és a fenntartási költségek. Mivel a felhőmegoldások jellemzően automatikusan frissülnek a szolgáltató által, ezért a rendszergazdai feladatok is jelentősen egyszerűsödnek. A rutinszerű karbantartásokat elegendő évente elvégezni, és vége lesz azoknak a bosszantó hibáknak is, amelyek eddig megkeserítették a vállalkozás életét (pl. lejárt licencek, leálló e-mail fiókok, kellemetlen adatvesztések).

Indíts MOST új, promóciós Microsoft 365 üzleti előfizetést!

A munkatársak is villámgyorsan hozzászoknak és megszeretik

A felhőmegoldások egyik legnagyobb előnye az, hogy hihetetlenül gyorsan lehet átállni rá. A teljes hardverpark lecserélése akár heteket, sőt hónapokat is igénybe vehet, mire a rendszer készen áll és újra teljes gőzerővel düböröghet az üzlet. A felhő esetében ez az idő lényegesen kevesebb. A felhasználóbarát felület miatt a munkatársak is villámgyorsan hozzászoknak, és könnyen kezelik az új alkalmazásokat (Teams, OneDrive, stb.). Mindemellett a távmunka terjedésével a felhő megadja azt is, amire minden munkáltató vágyik: a kollégák bármikor, bárhonnan biztonságosan és menedzselt módon dolgozhatnak a projekteken.

Használat szerinti elszámolás: zéró kockázat, maximális megtérülés

Mivel ezeket a szoftvereket nem kell több évre előre megvenni, kockázatmentesen kipróbálhatók. A vállalkozás annyit és akkor használ belőle, amennyire szüksége van. Csak a felhasznált szolgáltatásért kell fizetni – ha pl. a hónap felénél lemondásra kerül egy licenc, akkor visszakaphatjuk a fel nem használt időszak díját. Ez különösen azoknak a vállalkozásoknak jön jól, akik szezonális kereslettel dolgoznak. Egy online webáruház például tetszőlegesen megnövelheti a szerverkapacitást a Black Friday vagy a karácsonyi szezon idejére anélkül, hogy rengeteget kellene hardverre költenie. Januárban, vagy a kiemelt időszak után azonnal a szerverkapacitást pillanatok alatt lecsökkentheti a normál szintre, és ezzel jó döntést hozott, hiszen a nem ruházott be olyan drága szerverekre, amelyek az év nagy részében egyébként kihasználatlanul állnának.

Forrás: Kvazar.Cloud

Ezek is érdekelhetnek